گلباران سبز گیلان تولید کننده انواع خاک و کود

کود ورمی کمپوست, گلدان کشاورزی, کوکوپلاس

درباره گیاه پیاز

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پیاز از خانواده سوسنیان و بومی جنوب غربی آسیا است. پیاز گیاهی دوساله است که دارای دو ساقه حقیقی و کاذب است.

پیازها هم به صورت گرد و هم به صورت بیضی شکل وجود دارند، آن‌ها می‌توانند بسته به گونه بو و مزه تند و یا شیرین داشته باشند. ارقام محلی پیاز عبارتند از: پیاز قرمز آذرشهر که در تبریز و آذرشهر، پیاز قرمز ری در اطراف شهر تهران و پیاز سفید در قم، ساوه و کاشان کشت می‌شوند.

خاک مناسب برای کاشت پیاز

خاک سبک و قوی بهترین خاک برای رشد پیاز محسوب می‌شود. از آنجایی که پیاز در زیر خاک رشد می‌کند باید توجه داشته باشید که سنگ و کلوخ در داخل خاک نباشد.

کشت پیاز

مکان و زمینی را برای کاشت پیاز انتخاب کنید که حداقل 6 ساعت آفتاب به طور مستقیم به آن می‌تابد. پیازها را می‌توان از دو طریق کاشت. اولی به وسیله‌ی پیازهای کوچکی که یک سال قبل به وسیله کاشت بذر تهیه شده‌اند و دومی از طریق بذر.

کاشت پیاز از طریق پیازهای کوچک

این پیازهای کوچک باید تقریبا به اندازه یک تیله باشند. این پیازهای کوچک را می‌توانید در اوایل بهار بعد اینگه خاک کمی گرم شد به صورتی که قسمت تیزتر پیاز به سمت بالا باشد، بکارید. روی این پیازها را با تقریبا 5 سانتی‌متر خاک بپوشانید و تقریبا بین هر پیاز 8 تا 10 سانتی‌متر فاصله بگذارید.

کاشت پیاز از طریق بذر

بذرهای پیاز را در عمقی به اندازه دو برابر قطر بزرگتر بذر بکارید. خاک باید همیشه مرطوب باشد. در دمایی بین 21 تا 27 درجه سانتی‌گراد بذرها پس از 4 تا 5 روز جوانه خواهند زد. در صورتی که ساقه‌ی گیاه از 10 سانتی‌متر بلندتر شد آن را کوتاه کنید. آبیاری به موقه پیازها بسیار مهم است در غیر این صورت پیاز بزرگ نمی‌شود.

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

گلباران سبز گیلان تولید کننده انواع خاک و کود

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

کود ورمی کمپوست، گلدان کشاورزی، کوکوپلاس، مالچ، گیاهان طبیعی، سنگ رنگی، خاک و برگ، خاک هلندی، خاک کاکتوس، ابزار و ادوات گلکاری و باغبانی، خاک بنسای، خاک مخصوص بنفشه آفریقایی، لیکا، پرلیت، کوکوپیت، پیت ماس

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 7 هفته قبل